سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب پیانو دیجیتال، اکوستیک و گرند

از امتیازهای مدل گرند میتوان به قدرت صدایی، بهترین جنس کلاویه ها، زیبایی ظاهری و بی نیازی از هر پیانوی دیگر از لحاظ تمرین و اجرا اشاره کرد. معایب این ساز هم اندازه ی بزرگ و صدایی بلند و نامناسب در خانه های متوسط و کوچک و حمل دشوار و هزینه ی گران قیمت آن است.

پیانو دیواری چه مزایایی دارد ؟

نوع دیواری آن شاید از لحاظ امتیازی بالاتر از دو نوع دیگر قرار بگیرد زیرا صدا و حس نوازندگی بسیار مناسب و عالی، مانند مدل بزرگ خود دارد اما در عین حال شدت آن به حدی نیست که در محیط های بسته و منازل باعث مزاحمت صوتی شود. همچنین برندهای معتبر آن به لحاظ جنس خوب و استانداردی کلاویه ها شما را از خرید یک پیانوی دیگر تا آخر عمر بی نیاز میکند. به لحاظ شرایط سخت اقتصادی امروزه خرید این مدل کمی کاهش یافته و تقاضای آن کمتر شده.همچنین چون برای کارهای آهنگسازی نمیتوان از آن استفاده کرد خواهان آن از قبل هم کمتر شده.

مزایا و معایب پیانو دیجیتال

اما در آخر باید از پیانوی دیجیتال بگوییم که تقریبا هر فردی میتواند به مراتب راحت تر از دو نوع قبلی آنرا فراهم کند. قیمت پیانو دیجیتال در مقایسه با کارایی آن برای آهنگسازان مانند تیری که به دو هدف میخورد می ماند. زیرا در کنار نوازندگی حرفه ای، به وسیله پورت MIDI از آن در برنامه های ساخت آهنگ هم میتوانند بهره ببرند.

علاوه بر این، نوازندگان قادرند با تنظیم شدت صدایی آن در هر ساعت از شبانه روز حتی نیمه شب هم از این ساز استفاده کنند و یا با وصل هدفون به آن ساعتها بدون اینکه کسی صدای نواختن آنها را بشنود به تمرین بپردازند. اما خب باید این را هم پذیرفت که کیفیت صدایی نه چندان خوب، غیر استاندارد بودن کلاویه ها و همچنین پولی فنی پایین برخی سری های آن نقص هایی است که پیانیست های حرفه ای را از خرید این محصول کاملا بازمی دارد.