سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درس های سریع و موثر آواز خواندن مانند سوپر استار ها (قسمت دوم)

5- استفاده از فرصت ها

به عنوان یک تنظیم کننده آواز شغل من این است که کاری کنم که خواننده ها 10 برابر بهتر از همیشه باشند. بخش مهمی از این موضوع این است که لحظاتی را ایجاد کنم که خواننده بتواند صدای خودش را به رخ بکشد. و معمولا، خواننده هایی که به شدت مستعد هستند، همیشه می توانند به خوبی از این فرصت ها استفاده کنند. شما به سختی می توانید نسبت به صدای خودتان نظری بی طرف داشته باشید و یا حتی به سختی می توانید در رابطه با آهنگهای خودتان نظر بدهید. همچنین می توان برای آموزش برای شناسایی این فرصت ها، از موسیقی های دیگران نیز استفاده کرد زیرا این آهنگ ها معمولا آهنگ های هستند که توسط دیگران نیز بررسی شده اند.

هر خواننده در آهنگ خودش لحظاتی را دارد که یک نوت بلند تر از حالت مورد انتظار نگاه داشته می شود و یا این که یک تحریر اضافی  و زیبا برای افزایش تاثیر به موزیک اضافه  می شود.

روش های ساده برای استفاده از این فرصت ها، شامل این موارد می باشد : تلاش برای نگاه داشتن یک نوت در انتهای عبارت اندکی طولانی تر از حالت عادی ( نگاه داشتن مصوت نه صامت). شما می توانید با نگاه داشتن نوت و قطع نکردن آن، از این فرصت استفاده کنید. این روش باعث می شود که شنونده بتواند اندکی بیشتر به آواز شما فکر کند.

همچنین شما می توانید برای این که پایان احساسی داشته باشید، یک تحریر زیبا اضافه کنید. شما باید از موسیقی و شعر آهنگ پیروی کنید تا بتوانید این فرصت را پیدا کنید. شما باید با اضافه کردن یک تحریر، اندکی نت را طولانی تر کنید تا تاثیر احساسی این آهنگ افزایش پیدا کند.

6- مهارت در گام و احساسات

گام موسیقی اهمیت زیادی دارد، این موضوع بسیار مهم است اما احساسات نیز بسیار مهم است. این که در هر دو زمینه مهارت پیدا کنیم کار سختی است. بیشتر خواننده ها بعد از تجربه و تلاش زیاد به این هدف می رسند اما گاهی نسبت به یکی از این دو مورد، متمایل می شوند. ام سوپر استار های خوانندگی، باید هر دوی این موارد را رعایت کنند. ویتنی هاستون، آرتا فرانکلین، و بسیاری از خواننده های دیگر همه در هر دوی این زمینه ها تسلط کافی دارند. البته شما اصلا نباید نا امید شوید زیرا شاید سالها یا دهه ها طول بکشد تا شما بتوانید به این مرحله از تسلط برسید.

در این میان چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند: زمانی که شما خیلی بر روی احساسات تمرکز دارید، تکنیک شما ضعیف می شود. زمانی که شما خیلی روی تکنیک تمرکز کنید، احساسات آهنگ شما کم می شود. برای کار کردن بر روی تکنیک ( که باعث می شود شما بتوانید احساسات خودتان را بهتر بیان کنید)، شما باید هر روز هفته به مدت 45 تا 60 دقیقه تمرین کنید. به مدت 20 تا 25 دقیقه از گوشی های ویژه برای شنیدن صدای خودتان استفاده کنید ( Hearfones) ( این دستگاه شما را مجبور می کند تا مرکز گام خودتان را بشنوید و بهتر آواز بخوانید!). همچنین حتما قبل از تمرین از تکنیک های گرم کردن نیز بهره ببرید.

برای تمرین در قسمت احساسات، شما باید صدای خودتان را ضبط کنید، آن را دوباره گوش کرده و تحلیل کنید. شما باید بعد از گوش کردن صدای خودتان ببینید چطور می توانید احساس موجود در آهنگ را تقویت کنید. شما باید به دنبال فرصت های مختلف در آهنگ و یا متن شعر خودتان باشید تا احساس در صدای شما شنیده شود.

7- توجه به عبارت بندی ها

صدای شما فقط یک ساز ملودیک نیست، بلکه یک ساز ریتمیک هم می باشد. روشی که شما ریتم را با صدای خودتان اجرا می کنید، با نام عبارت بندی شناخته می شود. نحوه عبارت بندی شما یکی از مواردی است که باعث می شود که صدای شما متمایز شود. شما همیشه باید به ریتم خط آواز خودتان و تطابق آن با موسیقی، توجه داشته باشید. هر آهنگ نیازمند تکنیک های مختلفی می باشد تا آهنگ خوبی به دست بیاید. گاهی اوقات شما ممکن است ضرب آهنگ خوبی داشته باشید و گاهی اوقات باید موضوعاتی را اصلاح کنید. تکنیک های ریتم در بیشتر آهنگ ها مفید هستند اما شما باید با آهنگ ساز و یا مربی خودتان مشورت کنید تا بتوانید مشکلات خودتان را رفع کنید.