سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول آموزش تخصصی ویولن به کودکان

آموختن ویولن برای بزرگسالان هم امری مشکل است، بچه ها به مراتب می بایست بیشتر تمرین و ممارست کنند، و در اینجا حضور معلم و مدرس آشنا با روانشناسی کودک و با تجربه در آموزش به کودک و نوجوان، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

از طرفی مدرس اموزش ساز ویولون به کودکان، باید به فیزیک بدن کودک توجه داشته باشد. مدرس مجرب و کار آزموده و آگاه به اندازه ساز، نحوه به دست گرفتن ساز و آرشه، نحوه ایستادن هنرجو، منقبض نبودن عضلات و… توجه ویژه دارد و ضمن اینکه آموزش صحیح نواختن ساز انجام می گیرد، از ایجاد اشکالات و آسیب های مفصلی و استخوانی پیشگیری می شود.

آموزش ویولن و کلیه سازها به کودکان، بهتر است بعد از گذراندن دوره ارف (موسیقی کودک) باشد ولی چنانچه کودک دوره موسیقی کودکان را نگذرانده باشد ، طی دوره آموزش باید نت خوانی و ریتم خوانی با روش قابل درک برای کودکان آموزش داده شود تا کودک درک و شناخت کلی و دید وسیع تری نسبت به موسیقی و ساز وساختارآن داشته باشد.

با توجه به اینکه یادگیری موسیقی کاری متفاوت و نسبتا مشکل است، آموزش موسیقی به کودکان اهمیت ویژه ای پیدا می کند و مدرس موسیقی به کودک باید ضمن آموزش اصولی و صحیح ساز، با روشهای قابل فهم برای کودکان، یادگیری ساز را ساده کند و با ایجاد علاقه و تشویق نقاط مثبت مراقب باشد که کودک از ساز زدن آزرده نشود و به اصطلاح نَبُرَد.