خرید گیتار آکوستیک (مزیت ها و معایب خرید گیتار آکوستیک)

خرید گیتار آکوستیک برای مبتدی ها

گیتار های آکوستیک نیز، از محبوب‌ترین ساز هایی هستند که می توانید آن ها را خریداری کنید. تفاوت اصلی آن ها با گیتار های الکتریک، این است که برای دریافت صدایی حجیم و بلند نیز به امپلی فایر های الکتریکی احتیاج ندارید. این گیتار ها بیشتر در سبک های کانتری و پاپ استفاده می شوند اما آرتیست های بسیاری هستند که از این گیتار در سبک های راک، بلوز و R&B نیز استفاده کرده اند.

شاید برایتان سوال باشد که تفاوت شروع یادگیری بین گیتار های آکوستیک و الکتریک در چیست و در واقع، کدامیک از این گیتار ها برای شخص مبتدی بهتر است؟ نکته اولی که بهتر است بدانید این است که به دلیل اینکه این دو ساز هر دو گیتار هستند، بسیاری از تکنیک های آن ها مشترک است و اگر بتوانید یکی از آن ها را به راحتی آموزش ببینید، می توانید ساز دیگر را نیز به راحتی بنوازید. اما از نظر ما، استفاده از گیتار های الکتریک برای یک مبتدی آسان‌تر خواهد بود. زیرا نک گیتار های الکتریک کمی باریک تر است و این موضوع باعث می شود تا با استفاده از گیتار های الکتریک بتوانید سریع تر پیشرفت کنید.

مزیت های خرید گیتار آکوستیک

  • برای نواختن آن و داشتن صدایی زیبا، نیازی به امپلی فایر های الکتریکی نخواهید داشت.
  • می توانید با تهیه پیکاپ ها، این گیتار ها را به امپلی فایر ها و یا کارت صدا ها متصل کنید.
  • صدای گیتار های آکوستیک عموما صدا هایی شفاف است که این موضوع باعث می شود تا با استفاده از این ساز ها بتوانید به راحتی به نواختن آکورد ها بپردازید.
  • می‌توانید با استفاده از پول امپلی فایر خود برای خرید یک گیتار آکوستیک بهتر استفاده کنید.

معایب خرید گیتار آکوستیک

  • بسیاری از مدل های تولیدی، از پیکاپ بهره نمی برند. این موضوع باعث می شود تا مجبور باشید برای استفاده از این گیتار ها در شرایط گروهی، به خرید پیکاپ و امپلی فایر نیز فکر کنید.
  • صدای آن ها در مقایسه با گیتار های الکتریک محدود تر است و در سبک های کمتری می توانید از این محصول استفاده کنید.
  • برای استفاده از این گیتار ها نیاز دارید تا از سیم های قطور تری استفاده کنید که این موضوع باعث می شود تا نوازندگی این گیتار برای افراد مبتدی کمی سخت تر باشد.

برخی از گیتار هایی که دارای سایز های کوچک تری هستند، کیفیت ساخت بالایی ندارند.