سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سایز های گیتار

حال که متوجه شدیم سایز گیتار یکی از موضوعاتی است که باید هنگام خرید آن را مد نظر بگیریم، چه سایز گیتاری برای چه کسانی مناسب است. از دید ما و بسیاری از مدرسین مجرب گیتار، گیتار های سایز 2/4 مناسب کودکان بین 5 تا 7 سال، گیتار های سایز  مناسب کودکان بین 5 تا 7 سال، گیتار های سایز ¾ مناسب کودکان بین 7 تا 10 سال و گیتار های فول سایز مناسب هنرجو های 11 سال به بالا می باشد. بنابراین انتخاب سایز گیتار کاملا متناسب با سن هنرجو می باشد.

همچنین این موضوع را مد نظر بگیرید که پیشنهاداتی که برای سایز گیتار ها ارائه شد، بر اساس میانگین قد افراد در سن های گفته شده می باشد. اگر کودک شما قدی بلند تر یا کوتاه تر دارد، می توانید گیتاری در سایز مناسب تر انتخاب کنید.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید مد نظر داشته باشید، این است که هنگام خرید گیتار ، علاوه بر این که سایز گیتار  اهمیت بسیاری دارد، طول نک نیز از نکاتی است که باید هنگام خرید گیتار آن را مد نظر قرار دهید. اگر می خواهید گیتاری را برای یک هنرجو با سن پایین تهیه کنید، پیشنهاد سازکالا این است که گیتاری را تهیه کنید که طول نک کوچک تر از طول نک های گیتار های استاندارد داشته باشد. طول نک گیتار ها، از خرک نک تا سدل های بریج می باشد. اکثر گیتار های سایز استاندارد دارای طول نک بین 25 تا 25.5 اینچی دارند که به طول نک بلند مشهور است. از طرفی، طول نک کوتاه، طول نک هایی از 21 اینچ تا 24.5 اینچ گفته می شود. طول نک های کوچک تر این امکان را برای نوازنده فراهم می کنند تا بتواند راحت تر به گرفتن فرت ها بپردازد و نت های مورد نظر خود را راحت تر بر روی گیتار بگیرد.